Meie
projekti tabas päris mitu proovikivi, kuid saime vaatamata kõigele sellest koos
meeskonnaga võitu, esimeseks proovikiviks oli see, kus pidime tõdema, et liiga
vähese noorte regamisega pidime me ürituse veidi edasi lükkama. Seejärel laialdane Covid-19 levik riigis, mis pani
meid mõtlema, et kontaktselt üritust teha ei saa, seega lülitume virtuaalsetele
töötubadele ümber. Ning seetõttu, otsustasime meeskonnana, valida ainult ühe kooli,
millele me keskendusime. Aga Rõõm on tõdeda, et tehtud me selle inspiratsioonipäeva saime! :)
Mis oli meie projekti eesmärk?
Projekti
eesmärk oli julgustada noori otsima vastuseid küsimustele, kuidas leida ja kujundada ise võimalusi tuleviku
planeerimiseks. Noored leidsid projekti ellu kutsumisel,et koolis ei käsitleta
seda teemat piisavalt palju. Et probleemile lahendus leida ja täiendada koolis
saadavaid teadmisi, käivitus projekt, kuhu kaasasime koostööpartnerid, kes
noortele soovitud probleemide lahendamiseks abikäe ulatasid.
Kellega tehti koostööd?
Projekti
elluviimiseks tegime koostööd koos Paide
Hillar Hanssoo Põhikooliga, Eesti Töötukassa Järvamaa osakonnaga,
Changemakersiga ja noorsootöötajaga. Koostööle aitas kaasa ka Paide Avatud
Noortekeskus. Paide Pizzakiosk panustas meie projekti 4 kinkekaardiga, mis osalejate vahel ära jagati.
Inspiratsioonipäeval
28.ndal jaanuaril toimus, kolm töötuba ning kokku osales 46 noort.
Millised olid töötoad?
Kolmest
töötoast sisult jäid samaks kaks töötuba,“Minu karjäär”. Kellest või
millest sõltub töö tulemuslikkus? Miks
on tähtis noore pidev enesetäiendus? Mille juhendajaks oli Eesti töötukassa Järvamaa osakonna esindaja Silja Talviste- neist ühel muutus vaid juhendaja-”Minu
ettevõtlikkus=tuleviku ettevõte”, mille juhendajaks oli Changemakeri esindaja Merili Ginter ning üks muutis nii juhendajat kui ka
sisu-,“Heast ideest eduka projektini”. Kuidas leida hea idee? Kuidas leida
rahastaja? Kuidas edukalt projekt ellu viia? mille juhendaks oli Paide Avatud Noortekeskuse esindaja Piret Ranne- Kuna projekti töötoa juhendaja
oli arvestanud ajaliselt mahukama töötoaga, siis pakkus esialgne juhendaja
noorsootöötajale, et tema võiks töötoa läbi viia projekti ideede otsimisest.
Seetõttu projekti töötoas rääkisime projektidest kaudselt, milliseid rahastus
võimalusi on, ning milliseid projekte on võimalik kirjutada. Noortega koos
otsisime uusi ideid uuteks projektideks, mida oleks võimalik koos noortega
kirjutada ning ka läbi viia.
Projektis
osalemine julgustas noori otsima vastuseid küsimustele, kuidas leida ja
kujundada ise võimalusi tuleviku planeerimiseks. Noored soovisid projekti
käigus julgustamist, praktilisi teadmisi ja võimalust küsida ja arutleda.
Arutelu tulemusena kasvas noortes julgus küsida ning jaada kogemusi. Eduka
projekti elluviimine innustas meeskonda uuteks ideedeks ja teostuseks.
Mida õppis meeskond?
Selle projekti
kirjutamine andis meeskonnale uusi
kogemusi. Projekti kirjutamine õpetas projekti taotluse kirjutamist, kuidas oma
eesmärke õigesti sõnastada, tekkinud probleeme lahendada, uusi partnereid
otsida ning õpetas meeskonnatööd. Saime juurde ka natukene esinemisjulgust ja õppisime, kuidas oma aega paremini
planeerida. Jõudime arusaamale, et Tulevikus, kui peaks alustama uue projektiga,
siis meeskonnana peaksime paremini läbi mõtlema, kes, mida ja millise ülesande
enda peale võtab. Inspiratsioonipäeva
elluviimine andis meie meeskonnale jällegi uusi kogemusi, sest pidime selle
läbi viima Zoomi vahendusel riigis oleva olukorra pärast.
Aitäh Kõigile, kes aitasid meie projektile kaasa!
Uute projektideni!
Kommentaarid
Postita kommentaar